גלשני Firewire, נחתו בישראל !!!
ענף הגלישה תמיד היה מאז ומתמיד, מעט איטי כדי להסתגל לטכנולוגיה וחומרים חדשים.
גולשים רבים שומרי מסורת(ולא הכוונה לדתיים) שמרגישים את הצורך בשימור גלישת הנשמה אשר גובר על כל העניין אחר.
אולי זו הסיבה שהמעצבי גלשנים השתמשו בעיקר בקצף פוליאוריטן כדי לעשות גלשנים מאז 1950s
אחרי הסגירה של מפעל הקצפים "Clark Foam" ב-2005, אנו רואים זרם חדש של בניית גלשנים עם חומרים שונים, יותר לכיוון האפוקסי/EPS.
מי שלקחה את זה לכיוון הנ"ל ושינתה צורה, היתה חברת גלשני Firewire עם גושי EPS, ריילים מעץ והג'ימיק של שסתום אוויר.
כאשר Surftech יצאו עם גלשני ה- Tuflite, עשויים מקצף EPS והפגיזו עם אפוקסי, גולשים אהבו את הציפה וכוח נוספים שניתנו לגלשן.
עם זאת, הייתה תחושה שגלשני ה- Tuflite חסרי גמישות ועם ביצועים גרועים בים סוער.
זה מה שהוביל להתחדשות של חברת – Firewire עם הסטרינגר parabolic ועם הדגמים העתידיים שלהם בצורות הטכנולוגיה (FST), יחד עם קצף EPS בצפיפות נמוכה.
הרעיון היה לחזק את הנושא, שבו הגולש יכול ליישם את בקרת המשקל יותר על הריילים של הגלשן ובכך היה צובר כוח עילוי מבוקר בפניות וביצועים.
איזון הקשיחות והגמישות עם הריילים של הגלשן, מאפשרת לגולש להישען על הסטרינגר כדי לחתוך בתוך הקצף וחזק.
איך גלשנים Firewire נעשים ?
Firewire משתמש בבניית הגושים שלו בצורת "כריך" הכוונה שעם שכבות, וזאת על מנת ליצור גלשן הרבה יותר קל ועמיד יותר מאשר PU המסורתי(פוליאוריטן).
הגוש הוצע בצפיפות נמוכה מאוד של קצף EPS (פוליסטירן), שזה הרבה יותר קל בהשוואה לקצף פוליאוריטן רגיל.
יחד עם שכבת 3 מ"מ של aerospace composite בצפיפות גבוהה, אשר מתווספת לליבת הגוש כדי ליצור חוזק, שהמעטפת עצמה מורכבת מפיברגלס ואפוקסי.
עוד חידוש טכנולוגי מבית Firewire, אשר הוסיפו וריאציות שונות לטכנולוגיה המתקדמת שלהם עם הדגם ה- DD.
בדגם זה החליפו את הריילים עשויי בלזה של מודל FST, עם מוטות פחמן שמשולבים בפנים הקצף בצפיפות גבוה.
המוטות פרוסים לאורך הצד הפנימי של הריילים ומתחברים לבסיס של בית החרב הצדדית(אחד בכל צד), המטרה היא לשלוט בקצב של הגמישות.