5% הנחה על כל החנות לרוכשים/פונים דרך האתר

מרכיבי הסקייטבורד

מרכיבי הסקייטבורד

נתחיל עם הגלגלים:

גלגלי הסקייטבורד עשויים מחומר הנקרא – urethane והוא מורכב משני מרכיבים עיקריים: קבוצות OH וקבוצות NCO.

החומר הינו חומר נוזלי, אשר ניתן ליצוק אותו לתוך שבלונה של גלגל.
החומר מאפשר שליטה הדוקה במאפייני החומר כגון צפיפות, רמת קושי וצבע.
ככל שהחומר צפוף יותר כך הגלגל קשה יותר. 
למשל בגלגלים רכים כמו של לונגבורדים שמידת הרכות היא a78, החומר פחות צפוף ועל כן הם מתאפיינים בכך שהם שקופים.

גלגלי הסקייטבורד מתאפינים ברמת הקושי/הרכות ובגודלם. 
רמת הקושי/רכות נמדדת ע”פ סקאלה- a, 
ככל שהמספר בסקאלה a גבוה יותר, כך הגלגל קשה יותר.
גלגלי הסטריט והסקייטפארקים בימינו קיימים ברמת קושי שנעה בין a99 – a104.

בשנות ה- 80 ותחילת ה-90 הגלגלים הקשים ביותר היו a95 ו – a97 ,לדוגמא גלגלי ה- T-Bones וה- G-Bones.
גלגלים רכים יהיו ברמת קושי של a75, a78, a85, a90 והם מיועדים ללונבורדים או קרוזרים.


בני טולדו מתעופף – צילום 
Yair Hasidof


גלגלי סקייטבורד וחוקי הפיסיקה:

גלגל קשה (בין 99a ל- 104a) – מבחינה פיסיקלית יהיה מהיר יותר על משטח חלק, לעומת גלגל רך, מכיוון שלגלגל קשה יש פחות חיכוך עם הריצפה ולכן Powerslide יעשה בקלות יתר עם גלגל קשה.

גלגל רך (בין 75a ל- 90a) – מבחינה פיסיקלית יהיה בעל חיכוך גבוה יותר עם המשטח ולכן יותר מאתגר יהיה לבצע PowerSlide.

מהסיבה הזו גלגל רך יהיה נוח יותר להחלקה במשטח לא חלק (למשל כביש משובש, או מדרכה) וזו הסיבה שהוא 
משמש ללונגבורדים וקרוזרים, 
יחד עם זאת גלגלי הסקייטבורד מאופינים גם במידות שונות של רדיוסים ורוחב (נמדד במילימיטרים).

מידות הגלגלים נמדדים בגודל הכותר במילימטרים:

49-53 מ”מ – בדר”כ יתאימו לסקייטרים שמחליקים סטריט. סקייטרים ממש טכניים יעדיפו גלגל כמה קטן 51-52 מ”מ.

53-56 מ”מ – יתאימו מאוד לסקייטרים שמשלבים סקייטפארקים, סטריט ובריכות.

58-64 מ”מ – יתאימו לסקייטרים שמחליקים (בריכות, Vert ,HalfPipe) וכדומה.

בסופו של דבר הבחירה הינה העדפה אישית של הסקייטר מנסיונו האישי.

חשיבות נוספת היא גם לרוחב הגלגל והיא נעה בין 28 מ”מ ל – 40 מ”מ בגלגלי סטריט וסקייטפארקים.
בגלגלים של לונבורדים מידות הרוחב גדלות יותר בהתאם לכותר הגלגל.
גלגל רחב יותר יהיה מהיר יותר בשל העובדה שהוא תופס נפח גדול על משטח.

צירים:

עשויים מאלומיניום והם בטווח מידות שנעות בין 7.5 אינצ’ ל – 10 אינצ’, בהתאם לרוחב הקרש יש להתאים את הצירים.

להלן טבלה המציגה את התאמת מידות הקרשים למידת הציר.

מידת קרש

מידת ציר

מידות ציר Independent

7.9 – 7.5

7.75

129

8.20 – 8

8

139

8.25 – 8.6

8.5

149

8.7 – 8.9

8.75

159

10 – 8.9

9

169

+ 10

10

210

מיסבים (לאגרים):

המייסב עשוי מפלדה ומכיל בתוכו כדוריות קטנות.

שאלת השאלות בחנויות סקייטבורד הינה “איזה Abec הלאגר” ? 
ובכן, להלן ההסבר שיעשה לכם סדר והבנה למושג Abec.

Abec – הם ראשי תיבות של Annular Bearing Engineering Committee ,

שזו בעצם וועדת מהנדסי טבעות מיסבים שקבעו תקן עולמי לרמת הדיוק של הלאגר ורמת הדיוק נעה בסולם שבין 9 – 1.

מכיוון שלאגרים ביסודם יועדו למכונות משוכללות ששוות המון כסף, חשוב היה לחברות להשקיע בלאגרים מדויקים במיוחד לטובת יעילותם של המכונות. לאגרים מדויקים הינם בין 7-9 בסולם, כלומר Abec7 או Abec9 .

ככל שהמספר גבוהה יותר כך הלאגר מדויק יותר (דיוק הכדוריות מתבטא ברווחים בין החלקים והתושבות של הכדוריות על המיסב), לכן Abec בסולם גבוהה במיוחד יתאים יותר לסקייטבורד.

ישנם חברות לאגרים שלא מציינות את סוג ה- Abec , על מנת ליצור סטנדרט שהוא מתאים רק לסקייטבורד.
ישנם סוגי לאגרים שבאים לשפר את החוזק כמו לאגרים קראמיים.

קרשים:

הקרשים עשויים מעץ מייפל, זה יכול להיות מייפל קנדי או מייפל אמריקאי.
והם באים ברחבים שונים ואורכים שונים, רוחב הקרש נע בין 7.5 אינצ’ ל– 10 אינצ’ 
וגובהו נע בין 29 אינצ’ ל- 32.6, כשהוא פרופורציונלי לרוחב. 
מחליקי הסטריט בדר”כ יעדיפו קרש שנע בין 7.5 ל – 8.25 אינצ’.

כמובן שתמיד יש יוצאים מן הכלל שיעדיפו קרש 8.5 לסטריט.
מחליקי בריכות, סקייטפארקים ורמפות יעדיפו בדר”כ קרשים שנעים בין 8.20 ל- 8.75
מחליקי וורט בדר”כ יעדיפו קרש בגודל 8.5 אינצ’, הבחירה תעשה גם בהתאם למימדי המחליק, מידת הנעל והעדפה אישית מהניסיון.

לאתר של בני – לחצו כאן.


 כתבה – בני טולדו(4.10.2012)

שיתוף הכתבה:

כתבות נוספות

download

תחרות Billabong Pro Tahiti 2017

תחרות Billabong Pro Tahiti 2017 עוד...
download

תחרות Oi Rio Pro 2017

תחרות Oi Rio Pro 2017 הגולשים...
download

דרור מנגל מפרק את באלי

1 יומן מסע  לבאלי-אינדונזיה-פרק מ”א מתארגנים...
download

שנת 2017 בסבב WSL

שנת 2017 בסבב ה WCT העולמי...
דילוג לתוכן